Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O narozeninové večeři

Slavnostní večer občas dopadne jinak, než plánujete. Lámete si hlavu se slavnostním menu. Nakonec však skončíte sama u stolu s obloženou houskou a polštářem mokrým od slziček.

Můj muž dnes slaví 37. narozeniny. Psychicky jsem nevydržela neprozradit překvapení. Dárky dostal již před 14 dny.

Oblíbený pánský dárek, měkký dárek, triko s límečkem jsem totiž ještě ten den jela vyměnit za větší, a tak jsem musela s pravdou ven. Navíc, on mi dal dárek k svátku také dřív. V podstatě jsem na to měla právo. To druhé, největší překvapení, letenky do Říma, kde prý nikdy nebyl, jsem samozřejmě v sobě dále dusit nemohla. Domluvila jsem i hlídání Vojtíška. Tchyně se postará o vnoučka, mí rodiče zase obstarají babysitting pro hafana. Syna povezeme na východ Čech, psa pro změnu na západ skoro až k německým hranicím.

Výlet to bude doufám nezapomenutelný. Jen my dva a čas, spousta dobrého jídla, pití, starobylých památek, krásných bot a kabelek.  Zařízené je i trendy ubytování přímo u Španělských schodů. Dokonce jsem zamluvila prohlídku Vatikánu. Zkrátka, nemůžu se dočkat. Jenže dnes je teprve 4. února. Václav má narozeniny a mně je opravdu líto, že se nedočká žádného překvapení.

Ráno se alespoň ptám, zda si přeje něco slavnostního k večeři. Odpovídá: „Topinky s česnekem.“ Kroutím očima, zhluboka se nadechuji a zase vydechuji… Čekala jsem krevety na česneku, ústřice či roastbeef. Topinky tedy ne.

Stejně mi to nedá. Rozhodnu se udělat alespoň dezert pro mého čoko maniaka. Googlím recept na čokoládový fondán, který dokonce nacházím na mém oblíbeném kulinárním webu. Super. Udělám tedy fondán. Ale není to přece jen málo?  Příprava trvá pouze půl hodiny… Žádná vysoká škola kuchařská to není.

Vytáčím mužovo číslo, aby on vytočil svou odpovědí mě. „Nevím,“ říká. „Buď si dám k večeři zbytky z lednice nebo něco objednáme.“ Fajn. Nebudu se více starat, říkám si. Pět minut poté pípá Whatsapp. Otevírám zprávu, ve které stojí: Už vím. Dal bych si k véče Meka! McDonald vyhrál. Vzdávám se. Moje dnešní kuchařské dilema je tedy vyřešené.

A jak skutečně vypadal náš slavnostní večer?

Po příchodu z práce jsme se s mužem po dlouhé době opravdu pohádali. Nutno dodat, že těhotenské hormony sehrály v hádce značnou roli. Chvíli poté jsem s hrůzou zjistila, že nemám řidičák. Ztratila jsem ho. Přesně ten řidičák, který budu potřebovat na naší zahraniční dovolené začínající tuto sobotu. Manžel šel raději s kamarádem do hospody na pivo. A já? K večeři jsem si dala obloženou housku a nad knihou štkala do polštáře.

Autor: Marika Moserová | úterý 5.2.2019 15:09 | karma článku: 16,41 | přečteno: 570x
  • Další články autora

Marika Moserová

Zmenšuje se ženám v těhotenství mozek?

Těhotenství je stav požehnaný, bez veškerých pochyb. Mateřství pak opravdový zázrak. Každý div však něco stojí. S vesele rostoucím bříškem totiž začínám pociťovat, že se mi v těle zmenšuje jiný orgán. Tím orgánem je mozek.

28.8.2019 v 15:26 | Karma: 16,25 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ona

Marika Moserová

Šesté vymírání druhů?

Ze všech stran světových a konečně i z domácích deníků na mě křičí titulky:Nastává konec přírody! Zahubí lidstvo veškerý pozemský přírodní život? Lidé urychlují vyhynutí druhů a mění přírodní svět bezprecedentní rychlostí

14.5.2019 v 15:17 | Karma: 12,81 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ona

Marika Moserová

O lásce - k dětem a k jídlu

Láska prochází žaludkem. Málokdo pochybuje o pravdivosti tohoto rčení. Já ano. Dnes už vím, že láska mateřská vylučuje lásku k jídlu a dobrému stolování. Prostě od té doby, co máte nebo čekáte děti, se už dobře nenajíte.

8.4.2019 v 14:06 | Karma: 11,74 | Přečteno: 266x | Diskuse| Ona

Marika Moserová

O ženách a sportovcích

Všeobecně se ví, že sportovci mají spoustu pro život pozitivních vlastností. Ať už je to houževnatost, disciplína, schopnost přijmout výhru a především i prohru.Jsou však tyto vlastnosti vhodné pro vztah mezi mužem a ženou?

21.3.2019 v 14:57 | Karma: 15,63 | Přečteno: 536x | Diskuse| Ona

Marika Moserová

O tom, jak mi pes pomáhal vybrat partnera

Výběr životního partnera ovlivňuje spousta faktorů. Někdy je však dobré vše hodit za hlavu a nechat rozhodnout našeho čtyřnohého mazlíčka.Bezpečně pozná, co je pro nás nejlepší.

12.3.2019 v 15:31 | Karma: 28,18 | Přečteno: 923x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 586x
Ze zápisků jedné čtyřicítky, která hledá, jen neví co. Po dokončení univerzity v Hradci Králové jsem se jako jediná z ročníku začala věnovat oboru, který jsme vystudovali, cestovnímu ruchu. Momentálně jsem však hlavně maminkou na mateřské dovolené. Dle čárek na nedávném těhotenském testu to vypadá, že na mateřské ještě dlouho pobudu. A tak píšu, abych se z těch plínek úplně nezbláznila…

Seznam rubrik